פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      מחממים את הבטן: ארוחות הבוקר הבריאות של החורף

      לביבות אפויות עם רוטב יוגורט, ממרח אבוקדו משודרג, דייסת שיבולת שועל חמימה, מוזלי עם פירות העונה ושייק ירוק – ארוחות הבוקר הבריאות של חורף 2015?2016

      דייסת שיבולת שועל (ShutterStock)
      דייסת שיבולת שועל. לרכך את המעבר בין הלילה לבוקר (צילום: shutterstock)

      החורף הוא תירוץ נהדר להתכנסות פנימה – כשבחוץ קר ורטוב אנחנו זונחים בקלות את האימון בחדר הכושר ומתמסרים לשמיכה החמה, לטלוויזיה ולפחמימות. איך בכל זאת מנצחים את הטמפרטורה ודואגים לגוף? מתחילים את היום בארוחת בוקר בריאה, זה בטוח.

      גרנולה, יוגורט ופירות של חורף

      מוזלי היא מנה שמוגשת כמעט בכל בית קפה, אבל אין סיבה שלא נרקח לעצמנו מנה עשירה וכיפית כזו גם בבית, במיוחד בחורף, כשמיני הדרים מופיעים בשוק ומוסיפים חמיצות נהדרת (ועמוסה בוויטמין C) לחיים ולחך.

      מה עושים? מניחים בקערה שיבולת שועל גסה או גרנולה איכותית (המהדרין יקלו את הגרנולה בבית); פירות שאתם אוהבים: קיווי, בננה, אפרסמון ופומלה הם שילוב חורפי נהדר; זרעי צ'יה, אוכמניות מיובשות, גוג'י ברי או כל תוספת אחרת שעולה על דעתכם; יוגורט לבן – מחלב בקר, עזים או כבשים; קצת דבש, מייפל או סילאן ומגישים מעורבב או לא, לפי ראות עיניכם.

      לביבות תפוחי אדמה אפויות בליווי רוטב שמנת או יוגורט

      אין חג חורפי יותר מחנוכה - חג של נסים, ללא ספק: כמות השמן שעוברת בגופנו בשמונה ימים מספיקה לשנה שלמה. עם כל הרצון הטוב להגן על הגוף, אי אפשר באמת לוותר על הלביבות, שהן גם ארוחת בוקר מושלמת. כדי להמשיך ליהנות מלביבות ולא לוותר לגמרי על שגרת התזונה הבריאה, אנחנו ממליצים לאפות את הלביבות ולהגיש לצדן רוטב יוגורט חמצמץ.

      מה עושים? מגרדים ארבעה תפוחי אדמה בינוניים ומערבבים אותם עם שתי ביצים, שתי כפות קמח, מלח ופלפל. אופים את הלביבות בחום בינוני עד להזהבה. לוקחים גביע יוגורט לבן (בקר, עזים או כבשים) או שמנת, מוסיפים אליו לימון, שום כתוש, מלח ופלפל וקצת עירית או מלפפון קצוץ דק.

      אבוקדו (ShutterStock)
      אבוקדו. הכוכב של המטבח בחודשי החורף (צילום: shutterstock)

      דייסת שיבולת שועל

      בבוקר, מוקדם, כשהגוף נאלץ לחלץ את עצמו מהשמיכה החמה ולצאת אל העולם, פרוסת לחם עם גבינה וקצת ירקות ואפילו ביצה חמה לא תמיד מספיקים. צריך איכשהו לרכך את המעבר בין הלילה לבוקר, בין החום העוטף לקרירות שבחוץ. הדרך הקלה והנעימה לחמם את הבטן לפני היציאה מהבית היא דייסת שיבולת שועל.

      מה עושים? מעל כמה כפות של שיבולת שועל להכנה מהירה שופכים מעט חלב חם, מערבבים וממתינים כמה דקות. מוסיפים לדייסה החמימה כמה פרוסות בננה, כמה אגוזי מלך או פקאנים ומעט מייפל או דבש.

      שייק ירוק – למי שמעדיף לא ללעוס על הבוקר

      יש אנשים שלא אוהבים לפתוח את הבוקר בארוחה כבדה ומעדיפים לשתות משהו לפני שהם יוצאים לדרך. אם גם אתם מעדיפים לוותר על לעיסה בשעות הראשונות של היום לכו על שייק ירוק. העלים הירוקים – קייל, פטרוזיליה, סלרי, תרד – עשירים בוויטמינים ובמינרלים שעוזרים כמעט בהכל – מבניית עצמות ועד איזון מטבולי.

      מה עושים? במסחטת פירות קשים איכותית סוחטים חסה, תרד, קייל, סלרי, פטרוזיליה וכל עלה ירוק אחר שיש לכם במקרר ותפוח ירוק או אגס, כדי להמתיק את כל העסק. למשקה המוכן מוסיפים קצת שמן זית ומעט לימון.

      כריך אבוקדו משודרג

      אבוקדו הוא הכוכב של המטבח בחודשי החורף – לא צריך יותר מטוסט עם אבוקדו מעוך ומעט לימון ומלח כדי להתחיל יום טוב. ובכל זאת, אפשר לשדרג את האבוקדו ולהוסיף לו כמה טעמים.

      מה עושים? מועכים אבוקדו, מוסיפים למחית גבינה בולגרית, קצת גרעיני תירס, קוביות קטנטנות של פלפל אדום ומערבבים. מתבלים בלימון, במלח, בפלפל ובקצת צ'ילי ומורחים על לחם איכותי. על הממרח מניחים פרוסות ביצה קשה או חביתה וסוגרים את הכריך.